Sunday, June 24, 2012

mY FiRsT PeT



untuk pengtahuan korang aku nie bukan la jenis yang suka binatang..
walaupun kat umah tue ada kucing tapi tak pernah pulak aku nak sentuh Apatah lagi nak usap n nak cium2..
aku mmg tak suke kucing..
tapi entry nie aku bukan la nak cerita pasal kucing tapi nak story ttg binatang pertama yang aku bela..
hahahah iaitu  IKAN ( ikaN Ni Pet kEr?? nOt sUrE nGeE...)  nie la dua ekor ikan yg aku ambik dr akuarium abg aku..
ikan nie sebenrnya makanan untuk2 ikan2 yg abg aku bela..
tetiba lak hati aku terpaut dengan kecomelan ikan2 nie..
aku pun dengan penuh semangat ambik la dua ekor letak dalam balang kuih mak aku hahhaa..
dah nampak cm ikan nie stabil je aku start la mula cari batu konon tempat ikan nie tidur
ikan tidur atas batu ker?? entah la aku teka je..
dah dua tiga hari baru la aku belikan akuariun yg comel nie kononnya mudah la nak angkut balik kolej
tapi hasrat aku terbantut bila mak aku ckp sape nak tolong tukar air nanti ERKK..
tetiba otak aku terfikir hahhah iye la aku mmg penakut walaupun dengan ikan..
lagi satu mana pulak aku nak cari air nak ganti air ikan nie..
ikan nie tak leh guna air paip dia mati sbb mybe klorin tinggi sangat..
aku guna air tapi (AIR BEYOND zhulian punya)
so terpaksa la tinggalkan je ikan nie kat rumah..
so mak aku la memikul tanggungjawab menjaga ikan2 nie wktu aku takde..
dipendekkan cerita setelah hampir sebulan lebih aku tak balik ikan tue still sihat walafiat sehingga lah sampai satu hari aku nak balik dah sbb cuti study week (yg aku buat sendiri) 
sampai je depan pintu mak aku terus tarik tangan aku masuk bilik 
mak aku tunjuk IKAN AKU DAH MATI..
baru je pagi td yg aku balik tu..
aku nak nagis tapi tak jadi sbb tgk mak aku nagis dulu..
hahaha mak aku sanggup tak buang ikan tue event dah kembung2 perut dia just bcoz nk tunjuk kat aku..
tp yg paling surprise mak aku dah sediakan ikan yg baru untuk ganti ikan tue..
tp umur mereka juga tak panjang seekor demi seekor mati..
so now i decide TAK NAK ADA PET lagi..
bela anak patung g best takde mati2..


No comments:

Post a Comment